کرونا در ژاپن دوباره اوج گرفت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مقامات بهداشتی ژاپن روز دوشنبه اعلام کردند برای پنجمین روز متوالی شمار مبتلایان شناسایی شده به ویروس کرونا در این کشور از مرز هزار نفر گذشته است که نشان می دهد ابتلا به این ویروس دوباره اوج گرفته است.

کرونا در ژاپن دوباره اوج گرفت

تلویزیون دولتی ژاپن، روز گذشته ،یکشنبه، یک هزار و 332 مورد ابتلا به کرونا در کل کشور و 292 مورد در استان توکیو گزارش شده است.

گزارش حاکی است روز شنبه نیز در ژاپن یک هزار و 432 تن و در توکیو هم تعداد بی سابقه 472 مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شده است.

در حال حاضر میزان کل ابتلا به کرونا در ژاپن به 39 هزار و 969 نفر رسیده است که از این تعداد 13 هزار و 455 تن در توکیو هستند.

در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در توکیو ژاپن، مقامات این شهر تصمیم به کوتاه شدن ساعات کاری برخی از مشاغل گرفتند.

پیش از این به دلیل شیوع ویروس کرونا در ژاپن، المپیک 2020 توکیو به مدت یک سال به تاخیر افتاد اوج گیری مجدد این ویروس در ژاپن، بار دیگر احتمال تعویق یا لغو المپیک را مطرح کرده است.

بیماری ناشی از ویروس کرونا (کووید-19) بیماری واگیرداری است که ویروس تازه کشف شده کرونا باعث بروز آن می شود بیشتر افرادی که به بیماری کووید-19 مبتلا می شوند، علائم خفیف تا متوسطی را تجربه می کنند و بدون نیاز به درمانی خاص بهبود می یابند.

ویروسی که باعث بروز کووید-19 می شود عمدتاً از طریق ذرات تولیدشده در هنگام سرفه کردن، عطسه کردن، یا بازدم فرد مبتلا منتقل می شود این ذرات به دلیل سنگین بودن در هوا معلق نمی مانند و به سرعت روی زمین یا سطوح می افتند.

در صورت نزدیک بودن به فرد مبتلا به کووید-19، با تنفس ویروس یا لمس کردن سطح آلوده و پس از آن لمس کردن چشم ها، بینی، یا دهان ممکن است به بیماری مبتلا شوید. ، ایرنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 37418

به "کرونا در ژاپن دوباره اوج گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در ژاپن دوباره اوج گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید