کشف ویژگی عجیب گرانش به وسیله محققان، جاذبه می تواند نور فراوری کند!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، محققان کشف نموده اند که در شرایط عجیب و غریب دنیا اولیه، ممکن است امواج گرانش فضا-زمان را چنان تکان داده باشند که به طور خود به خود تشعشع ایجاد نمایند.

کشف ویژگی عجیب گرانش به وسیله محققان، جاذبه می تواند نور فراوری کند!

به گزارش فارس به نقل از اسپیس، در دنیا اولیه رویداد تورم کیهانی یا انبساط اتفاق افتاده است. در طول تورم، کیهان ما به نسبت های شگرفی متورم و چندین مرتبه بزرگتر از قبل شد. در سرانجام تورم امواج گرانشی در سراسر کیهان به جلو و عقب فرو می رفتند.

به طور معمول امواج گرانشی بسیار ضعیف هستند و ما باید آشکارساز هایی بسازیم که قادر به میزان گیری فواصل کمتر از عرض یک هسته اتم باشند تا امواج گرانشی عبوری از زمین را پیدا کنیم. اما محققان اشاره نموده اند که این امواج گرانشی در دنیا اولیه، بسیار قوی شده بودند و حتی ممکن است الگو های موج ایستاده را ایجاد نموده باشند؛ که در آن امواج گرانشی حرکت نمی کردند و ساکن بودند. مکان هایی که امواج در آن قوی ترین هستند، میزان استثنایی انرژی گرانشی را نشان می دهند.

محققان دریافتند که این می تواند پیامد های عمده ای برای میدان الکترومغناطیسی موجود در دنیا اولیه در آن موقع داشته باشد. منطقه ها گرانش شدید ممکن است میدان الکترومغناطیسی را به میزان کافی برانگیخته باشند که میزانی از انرژی آن را به شکل تابش آزاد و نور ایجاد کند.

این اتفاق پدیده کاملاً تازه، فراوری نور از گرانش را ایجاد می نماید. هیچ موقعیتی در دنیا امروزی وجود ندارد که بتواند این فرآیند را امکان پذیر کند، اما محققان نشان داده اند که دنیا اولیه مکانی بسیار عجیب تر از آنچه که ما تصور می کردیم بود.

منبع: فرارو
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 87859

به "کشف ویژگی عجیب گرانش به وسیله محققان، جاذبه می تواند نور فراوری کند!" امتیاز دهید

1 کاربر به "کشف ویژگی عجیب گرانش به وسیله محققان، جاذبه می تواند نور فراوری کند!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ویژگی عجیب گرانش به وسیله محققان، جاذبه می تواند نور فراوری کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید