کمبود 210 مدرسه آموزش استثنائی در کشور

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/اردبیل معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی گفت: 210 مدرسه استثنائی در سطح کشور کمبود داریم که عملیات احداث این واحدها آغاز شده است.

کمبود 210 مدرسه آموزش استثنائی در کشور

سیدجواد حسینی روز پنجشنبه 14 اسفندماه در آئین کلنگ زنی مدرسه استثنائی در پارس آباد اظهار کرد: براساس آمایش سرزمینی این کمبود احصاء شده و کوشش بر این است تا در دو سال آینده بخش عظیمی از این پروژه ها در قالب طرح از خشت تا بهشت به بهره برداری برسد.

وی اعلام کرد: امروز در پارس آباد یکصدوسی وهفتمین مدرسه استثنائی را کلنگ زنی کردیم و در کنار این مدارس در کوشش برای توسعه هنرستان های فنی و مهارتی در 36 رشته برای دانش آموزان استثنائی هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی اضافه نمود: در این هنرستان ها هنرجویان ناتوان ذهنی تحصیل می نمایند که دو سوم واحدهای آموزشی آنها مهارتی و عملی است.

حسینی ضرورت مشارکت خیرین را در احداث این مدارس برای فرشتگان زمینی یادآور شد و بیان نمود: این دانش آموزان مستحق برخورداری از عدالت آموزشی هستند.

وی از ساخت 31 سالن ورزشی دانش آموزان استثنائی اطلاع داد و گفت: در کنار احداث 8 مدرسه استثنائی در استان اردبیل قرار شد یک سالن مخصوص نیز برای دانش آموزان استثنائی با تجهیزات مناسب راه اندازی گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در خصوص تامین 933 قلم تجهیزات آموزشی و یاری توانبخشی برای دانش آموزان استثنائی استان اردبیل توضیح داد: دو میلیارد تومان اعتبار احتیاج است که قرار شد نیمی از این اعتبارات به صورت ملی و نیمی نیز به صورت استانی تامین گردد.

حسینی گفت: 250 میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال آینده برای خرید تجهیزات و امکانات مدرن با تکنولوژی روز برای مدارس استثنائی پیش بینی شده که با تصویب در مجلس نسبت به خرید آن اقدام خواهیم کرد.

وی به فعالیت 49 مرکز مشاوره، هدایت و توانبخشی در سطح کشور اشاره نمود و گفت: تا اول مهرماه سال آینده یک مرکز در اردبیل راه اندازی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی فعالیت 10 مرکز ویژه یادگیری در اردبیل و راه اندازی مرکز جامع آموزش و سلامت مجازی با پوشش 2 هزار دانش آموز را یادآور شد و بیان نمود: کوشش ما بر این است تا به همه تعهدات خود در سفر به استان اردبیل به شایستگی عمل نموده و رسالت مان را انجام دهیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52558

به "کمبود 210 مدرسه آموزش استثنائی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود 210 مدرسه آموزش استثنائی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید