گوگل، عینک هوشمند می سازد؟!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، این شرکت به تازگی عینک هوشمند فوکال 2.0 را فراوری نموده که با گوشی هوشمند شما به وسیله بلوتوث مرتبط می گردد و پیامک ها و تماس های تلفنی و نیز پیام های روی دستگاه موبایل را به شما نشان می دهد.

گوگل، عینک هوشمند می سازد؟!

گوگل یک بار در فراوری عینک هوشمند شکست خورده است

گوگل اعلام نموده که شرکت نورث، فراوری نماینده عینک های هوشمند را خریده است. شرکت گوگل در پستی اینترنتی گفته از شرکت فناوری نورث برای سرمایه گذاری در کوشش های سخت افزاری و آینده فراگیر کامپیوتری استفاده خواهد نمود.

ریک اوسترلو، معاون ارشد بخش سخت افزار و خدمات گوگل نوشته: ما به سوی آینده ای حرکت می کنیم که همه چیز در اطراف شما مفید خواهد بود. جایی که دستگاه های شما با یکدیگر کار می نمایند و فناوری در پس زمینه همه چیز قرار می گیرد.

شرکت فناوری نورث در سال 2012 میلادی تاسیس شد. این شرکت به تازگی عینک هوشمند فوکال 2.0 را فراوری نموده که با گوشی هوشمند شما به وسیله بلوتوث مرتبط می گردد و پیامک ها و تماس های تلفنی و نیز پیام های روی دستگاه موبایل را به شما نشان می دهد.

به هر حال این پرژوه و پروژه های قبلی مربوط به عینک فوکال 1.0 به دنبال تغییر مالکیت لغو شده است.

نشریه وایرد در آنالیز های سال گذشته خود، گفته بود فوکال 1.0 به خوبی طراحی شده و هماهنگی آن با الکسا، که احتمالا حالا جایگزین دستیار گوگل خواهد شد، تحسین برانگیز بوده است.

با این حال تجربه استفاده کاربران آی او اس (iOS)، از آن سخت و بد قلق بوده و اپلیکیشن رهیابی (navigation) آن فاقد زمینه کافی است.

به گزارش نشریه تک کرانچ، عینک های فوکال همچنین کاربران را ملزم می کرد تا برای اندازه گیری عینک به یک مکان فیزیکی بروند. علاوه بر این که بیش از حد گران بود. این گزارش همچنین از محدودیت های این نرم افزار در رابطه با گوشی ها و دستگاه های اپل انتقاد نموده است.

شرکت گوگل با معرفی عینک های گوگل (Google Glass) به دنیا، رسوایی به بار آورد. عینک کامپیوتری به قیمت 1000 پوند که قابل پوشیدن بود و در نهایت با شکست روبرو شد و از بازار جمع شد (گرچه در سال 2017 میلادی کماکان برخی نرم افزار های به روز شده آن وجود داشت).

حالا این غول جستجوگر اینترنتی بنا دارد تا با استفاده از شرکت فناوری نورث چیزی مشابه آن فراوری کند.

منبع: ایندیپندنت

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: فرادید
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 35420

به "گوگل، عینک هوشمند می سازد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل، عینک هوشمند می سازد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید