تولید سالانه 200 هزار متر فرش دستباف در یزد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/یزد رئیس اتحادیه فرش دستبافت یزد با اشاره به تولید سالانه 200 هزار مترمربع فرش دستباف در این استان، اظهار کرد: خوشبختانه برخلاف برخی استان ها فرش دستباف یزد در شرایط اقتصادی کشور، افزایش قیمتی نداشته و فرصتی طلایی برای خریداران رقم زده است.

تولید سالانه 200 هزار متر فرش دستباف در یزد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

علیرضا نیک خواه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر 60 هزار بافنده یزدی در قالب 220 کارگاه تولیدی مشغول به فعالیت هستند و سالانه 200 هزار متر فرش دستباف تولید می کنند.

وی با بیان این که کرونا به گونه ای تمام مشاغل را به گیسوان دردسر ساز خود گره زده است، ادامه داد: در جریان شیوع کرونا، اجتماع بافندگان فرش در کارگاه ها به حداقل ممکن رسیده که متعاقب آن کاهش در تولید بوده است.

این مسئول با بیان این که نقش های پرطرفدار فرش دست باف یزدی ارمغان دستان بافندگانی است که طی سالیان دراز با تلاش و سختکوشی، توجه بازارها را به خود جلب کرده اند، بیان کرد: فرش اصیل این دیار ریشه در اصالت مردم یزد دارد و از سالم ترین فرش های ایران به شمار می رود به طوری که هرگز دچار کم بافی نبوده است.

نیک خواه در پایان اعلام کرد: هرچند افزایش عرضه مواد اولیه تولید فرش دستباف تغییری در قیمت فرش ایجاد نکرده ولی یزد در شرایط اقتصادی حاضر برخلاف دیگر استان ها به افزایش قیمت فرش دچار نشده و این موقعیت، فرصتی طلایی برای خریداران فرش رقم زده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52746

به "تولید سالانه 200 هزار متر فرش دستباف در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید سالانه 200 هزار متر فرش دستباف در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید