دستینی 2 تا سال ها پشتیبانی می گردد؛ خبری از دستینی 3 نخواهد بود

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شرکت بازی سازی بانجی ساعتی پیش در قالب یک ویدیو، نه تنها از بسته الحاقی جدید دستینی 2 رونمایی کرد، بلکه رسما تمام برنامه های خود را برای دستینی در سال های آینده تعیین کرد. عرضه بسته های الحاقی دستینی 2 تا سال 2022 از همین حالا با دقت برنامه ریزی شده اند و هرگز خبری از دستینی 3 نخواهد بود.

دستینی 2 تا سال ها پشتیبانی می گردد؛ خبری از دستینی 3 نخواهد بود

پیش از اینکه بخواهیم از تصمیم بانجی برای پشتیبانی بلند مدت از دستینی 2 بگوییم، حتما باید به تغییری که منجر به این تصمیم شده است، اشاره کنیم. بانجی سال گذشته قراردادی که با شرکت اکتیویژن برای ساخت و توسعه مجموعه دستینی داشت را به طور کلی لغو کرد. بانجی نه تنها توانست مالکیت حقوقی کامل مجموعه دستینی را کسب کند، بلکه خودش به تنهایی به توسعه و انتشار دستینی ادامه داده است.

در واقع، بانجی در وبلاگ خود حتی ساخت دستینی 2 را یک اشتباه خوانده است؛ اشتباهی که می دانیم به خاطر فشارهای اکتیویژن است. بانجی در وبلاگ خود نوشته است که ساخت و عرضه دستینی 2 برنامه های آن ها برای ساخت یک بازی عظیم منسجم را خراب کرد، بازی نماینده های آن ها را به دو گروه تقسیم کرد و به طور کلی بیش از یک سال تمام برنامه های آن ها را به عقب انداخت. به همین دلیل هم خبری از دستینی 3 نخواهد بود. حالا که بانجی به تنهایی درباره آینده دستینی تصمیم می گیرد و خبری از فشارهای اکتیویژن برای ساخت دستینی 3 و دستینی 4 و چیزهایی شبیه آن نیست، دستینی 2 به شکل بلند مدت به کار خود ادامه خواهد داد.

از این پس، تمام تغییرات، اعم از اضافه شدن محتوای جدید و حتی تغییرات و پیشرفت های موتور پایه، روی خود دستینی 2 اعمال خواهند شد و بانجی همین بازی را با توجه به احتیاج بازی نماینده ها شکل خواهد داد. طبق گفته بانجی، این کار باعث می گردد تا بازی نماینده های دستینی همگی کنار یکدیگر قرار داشته باشند، شخصیت های خود و آنچه در این سال ها کسب نموده اند را از دست ندهند و از طرفی هم بانجی یک دنیای کاملا زنده برای بروزرسانی مرتب در اختیار خواهد داشت.

سه بسته الحاقی بازی برای عرضه در سه سال آینده از همین حالا معین شده اند. این بسته های الحاقی به ترتیب از این قرار هستند:

  • Destiny 2: Beyond Light (عرضه در سال 2020)
  • Destiny 2: The Witch Queen (عرضه در سال 2021)
  • Destiny 2: Lightfall (عرضه در سال 2022)

البته که پشتیبانی بلند مدت از دستینی، از دیدگاه فنی برای بانجی چالش های عظیمی را به وجود آورده است. حجم بازی بسیار زیاد شده و به نزدیک 150 گیگابایت رسیده است. این موضوع، نه تنها مسائلی مثل دانلود فایل های آپدیت بسیار عظیم را برای بازی نماینده ها در پی داشته، بلکه سازندگان بازی هم برای آماده کردن فایل های بازی با مسائل عظیمی روبرو شده اند. تست های نهایی و آماده کردن هر آپدیت طبق گفته بانجی باید نهایتا چند ساعت طول بکشد، ولی مجبورند تا به خاطر حجم زیاد فایل ها، روزهای زیادی هر آپدیت را تست نمایند.

بانجی می گوید که برای مثال، مراحل داستانی Warmind در فصل گذشته فقط توسط 0.3 درصد بازی نماینده ها بازی شدند، در حالی که این مراحل 5 درصد حجم بازی را اشغال نموده اند.

برای حل این مشکل، پیش از هر بسته الحاقی جدید، بانجی بخش هایی که فعالیت بازی نماینده ها در آن ها بسیا کم است را از بازی خارج نموده و در مکانی به اسم Destiny Content Vault قرار می دهد. این مکان قرار است شامل این محتوای حذف شده و کل دستینی 1 باشد.

به صورت دوره ای، بانجی تعدادی مرحله قدیمی را از Destiny Content Vault خارج می نماید و به بازی باز می گرداند. این محتوای قدیمی با توجه به قابلیت های جدید دستینی 2 بروزرسانی می شوند؛ یعنی برای مثال محتوای دستینی 1 که قرار است به دستینی 2 بیاید، با گیم پلی دستینی 2 دوباره تنظیم می گردد.

دستینی 2 هم چنین قرار است برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس عرضه گردد. ارتقا به نسخه های نسل بعد بازی هم کاملا رایگان خواهد بود و بازی نماینده های فعلی اگر به کنسول های نسل بعد کوچ کردند، می توانند کاملا رایگان به تمام آنچه خریده بودند دسترسی داشته باشند.

به طور کلی، آینده ای که بانجی برای دستینی 2 در ذهن دارد، بسیار جذاب تر از عرضه شماره ای جدید از دستینی هر یکی دو سال یک بار است. چنین رویه ای سال هاست که به درستی توسط بازی های آنلاین کلان مثل دنیای وارکرفت و فاینال فانتزی آنلاین دنبال می گردد. مطمئنا زمان آن فرا رسیده است که دستینی 2 را هم در دسته بازی های آنلاین کلان قرار دهیم. امیدواریم در آینده شاهد نامگذاری دستینی 2 به همان دستینی باشیم؛ موضوعی که مطمئنا سازندگان این بازی از همان ابتدای کار در ذهن داشته اند.

بسته الحاقی بعدی دستینی 2 یعنی Destiny 2: Beyond Light برای عرضه در 22 سپتامبر امسال در نظر گرفته شده است.

ویدیوی معرفی بسته های الحاقی آینده دستینی 2:

منبع: بانجی

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

datapad.ir: دیتاپد، با مجله فناوری و تخصصی رایانه از همه چیز سر در بیاورید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33650

به "دستینی 2 تا سال ها پشتیبانی می گردد؛ خبری از دستینی 3 نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستینی 2 تا سال ها پشتیبانی می گردد؛ خبری از دستینی 3 نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید