میانه مالیات ماهانه کشور به 40 همت رسید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، منظور گفت:میانه مالیات ماهانه کشور در سال 1401 به 40 هزار میلیارد تومان رسید که این امر نتیجه جلوگیری از فرار های مالیاتی است.

میانه مالیات ماهانه کشور به 40 همت رسید

داود منظور امروز در ستاد تجهیز عایدی استان اصفهان با بیان اینکه رویکرد سازمان امور مالیاتی عدالت مالیاتی است، گفت: دولت انتظار دارد که سهم بیشتری از بودجه به وسیله مالیات تأمین گردد که این امر با جلوگیری از فرار های مالیاتی و شناسایی مودیان نو انجام می گردد.

او اظهار داشت: نتیجه این اقدامات سبب شد تا میانه مالیات ماهانه کشور در سال 1401 به 40 هزار میلیارد تومان برسد که رشد قابل توجهی به شمار می رود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه فارغ از پیش بینی بودجه، ظرفیت های هر استان در نظر گرفته می گردد، ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه در سال گذشته نسبت مالیات استان ها را بدون مشورت با سازمان امور مالیاتی در نظر گرفت که کوشش شد توزیع متناسب تر شده و تعدیل گردد.

منظور با بیان اینکه تحقق وصول مالیات رشد داشته و تناسب بالایی میان استان ها وجود دارد، گفت: نمی توان یک ریال مالیات خلاف قانون وصول کرد.

او با بیان اینکه خط قرمز اخذ مالیات تعطیل شدن واحد های تولیدی است، اظهار داشت: بر این اساس بخگرددگی جرایم، تقسیم طولانی مدت و... را که از ستاد تسهیل به سازمان امور مالیاتی تکلیف می گردد، انجام می دهیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه گلایه مندی از مالیات به حداقل رسیده و حقوق افراد به ویژه تولیدکنندگان مراعات می گردد، ابراز داشت: تمرکز ما بر وصول معوقات بوده که بخش بزرگی از آن به ویژه در حوزه شرکت های صوری وصول شده است؛ به عنوان مثال 800 خودرو صفر از یک بدهکار بزرگ مالیاتی در هفته گذشته توقیف شد و دارایی های بدهکاران مالیاتی شناسایی شده و فرار های مالیاتی به شدت مورد آنالیز قرار می گیرد و دارایی های غیر عملیاتی این افراد توقیف شد.

منظور با اشاره به اینکه مالیات و گمرک بالغ بر 55 درصد بودجه دولت را تأمین می نماید و از عایدی نفت پیشی گرفته است، گفت: جهت گیری ما در راستای توسعه مالیات الکترونیک است به نحوی که از پنجره واحد خدمات الکترونیک مالیاتی به مردم خدمت رسانی گردد. در این راستا از ابتدای شهریورماه همه ابلاغیه های سازمان به مودیان الکترونیکی شده است.

او با اشاره به اینکه مالیات نقل و انتقال خودرو از ابتدای سال جاری الکترونیکی شده است، اضافه نمود: کوشش می گردد همه نقطه های تماس مودیان با ادارات مالیاتی به پنجره واحد انتقال یابد که مجموع این اقدامات به تسهیل امور مردم، ایجاد شفافیت و جلوگیری از فساد می انجامد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه رویکرد ما سالم سازی امور مالیاتی است، گفت: در سال گذشته برای 10 نفر از ممیزان مالیاتی متخلف دادنامه صادر شد، زیرا مالیات باید فقط مستند بر اطلاعات معین گردد.

منظور توضیح داد: در پی احقاق حقوق مودیان هستیم و از این رو تکریم مودیان عدالت مالیاتی اصل اول است و قرار نیست با روش های ناسالم برای دولت عایدی کسب کنیم.

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 آبان 1401 بروزرسانی: 5 آبان 1401 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 82929

به "میانه مالیات ماهانه کشور به 40 همت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانه مالیات ماهانه کشور به 40 همت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید